Documentary Chaillot

Check out the documentary “Domba – La Goutte en Or” made by Boubacar Coulibaly about the project Paysage d’Ensemble at the National Theatre of Chaillot. The intercultural and intergenerational project (2016-2018) combined dance, music and fine arts and was presented at Chaillot in December 2018 under the leadership of Annabelle Bonnéry, Francois Deneulin and Serge Kakudji.

Chaillot – Théâtre national de la Danse, avec la compagnie Lanabel, a mené de 2016 à 2018 un projet d’éducation artistique et culturelle avec les habitants de la zone de sécurité prioritaire de la Goutte d’Or et plus largement ceux du XVIIIe arrondissement de Paris.
Sous l’impulsion de la Préfecture de Paris et d’Île-de-France, en partenariat avec un grand nombre d’associations locales, et avec le mécénat de la Fondation SNCF, des ateliers en danse, chant et scénographie ont abouti à la présentation du spectacle Paysage d’ensemble dans la salle Jean Vilar de Chaillot – Théâtre national  de la Danse.
Ce documentaire, réalisé par un jeune cinéaste résidant dans le quartier de la Goutte d’Or, retrace cette formidable aventure humaine et artistique portée par Annabelle Bonnéry, Serge  Kakudji, Sandrine Maisonneuve, Clint Lutes, Aurélia Fradin, François Deneulin et les équipes du théâtre.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.